Follower

Monday, February 28, 2011

Alhamdulillah! rezeki hari ini..

ada banyak aku nak cite sebenarnye. da 2-3 tak update an.
tapi takpe la. aku cite yang baru jadi tadi je..

tadi aku pegi kelas tilawah di Masjid SHAS, iaitu masjid Sultan Hj Ahmad Shah..
kelas pukul 3, jalan dari kaed.


masjid ini adalah juga tempat lakonan Drama NUR KASIH pada tahun 2009. ( bagi sesape tak tahu)



penggambaran drama


aku amek tqb 2000, tqb 1000 sem lepas.


sampai sana pkul 2.30. rehat2 sikit.


then ustaz sampai..
pegi kat ustaz, pastu member baca surah Al-imran ( dalam hati cakap. Oh! dah baca surah al-imran eh, laju benor) padahal aku pn nak baca gak. budak tu sambung dari ayat 11-13. minggu lepas baca 1-9

pstu dia antar assignment diorang, kitaorang kena buat mcm assignment ( walaupn 0 credit hour, ilmu tetap ilmu ;p) kena buat hukum mim mati, nun mati dan hukum mad semua.

lepas tu aku plak hantar aku pnya assignment, atau kerja khusus. kerja khusus nie dia akan tengok tiap2 minggu, kalau salah dia tolong betulkan dan kena buat balek.

time dia mark tu, ada lagi salah 2-3 bijik. tp nasib baik lepas jugak. pastu baca surah imran sampai ayat 6, dah berenti. huh~

pastu berlakulah perbualan.

Ustaz TQB : Sodaqallah hul 'azim. Start minggu depan kamu tak payah datang kelas dah, tunggu exam je. ( around awal april, betul! lambat lagi!)

aku : (Speechless........ )

Ustaz TQB : ha nie kertas nie (assignment tadi) kamu simpan, nanti baca untuk exam. ( exam kitaorang adalah baca depan lect. tu je nanti.)

Aku : (senyap... aku pn amek)

Ustaz TQB : Nah, amek nie. (kertas attendance).. isi tempat masa yang kosong. sign semua...

Aku : (huh! terkelu... penat je la sebelom nie aku sign curik curik )

Ustaz TQB : tu yang belakang kosong bnyak tu, sign bagi habis.. ni ni.. habiskan... ( padahal ada lagi 6-8 tempat kosong wa cakap lu)


aku : (aku sign dan dalam hati rasa mcm bersyukur sangat. rasa mcm rezeki hari ni. )
aku tak cakap apa apa..

Ustaz nie sebenarnya mmg baik. mmg baik sangat. aku dlu TQB 1000 dengan dia jugak. lepas raya sem 1 dlu, aku tak penah g kelas dia dah. korang tau bape minggu lagi kelas lepas raya? ada lagi 8 kelas. huuhuhhu~ terkezut aku..


Alhamdulillah... Alhamdulillah :)

kisah ini berlaku pada 28/2/2011 pada sekitar pukul 3.15~3.25 petang. sekian

pssst psst.. nama rahsia ;p

dengan ini, berakhirlah sudah TILAWAH ALQURAN aku di IIUM ini. sekian :)

4 tiNtA dAn kAtA:

buyat(bebola tomato) said...

name2. nak amek die. haha

Amirah Cantik said...

hahahahahahahahahahahahah sonok ahh kau ennn

ZEEQA AJIE said...

sape name ustaz tu?
share2 la jgn kedekut!

Azwan Nazri said...

............. ustaz femes! ;p~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...