Follower

Tuesday, December 30, 2008

perhatian untuk budak2 form 6 Maktab Mahmud Alor Setar..

salam..
aku menulis ni untuk cite tentang form 6 sket.. tadi aku p skolah.. and aku ada dapat siket dua berita untuk putra dan putri maahad kita nie.. aku p pon sbb nak tau tentang berita2 yang kawan aku dok tanye la, dok gtau la.. aku tatau btol ke tak.. so aku p tanya kat skolah sendiri..
lucky me! wonder why? tadi aku p tgk nama aku ada gak dalam senarai stam walaupon borang aku isi aritu ilank. abestos pnya pejabat skolah.. ape nie wat keja.. borank ilang.. kena la isi laen.. he3.. pastu tgk2 tadi nama aku duduk bawahhhh skali... huhu! takpe la... no 75... ;)
aku sempat tengok tadi.. Budak maktab mahmud alor setar yang mintak stam sebelah putri adalah seramai 115 orang.. and bagi sebelah putra adalah total setakat ini 75 orang.. campor 2-2 tu dalam 190 orang budak stam.. tu tak tolak yang p dq lagi, yang p plkn dan saje2 amek.. yang 190 orang nie adalah budak maktab mahmud alor setar sahaja.. tak tambah dengan MM cawangan lagi.. and budak2 skolah agama lain lagi.. ade dalam 20~30 orang atau 30~40 orang.. i wonder.. sbb ada gak senarai dak cawangan masuk mmas yang aku tgk.. korang leh tengok korang dapat atau tak stam melalui papan kenyataan yang tepi masjid maahad tu.. Masjid abu bakar.. papan kenyataan sebelah pintu masuk masjid Putri.. kat situ ade, tapi tak semua..

Lupa Berita penting! mula2 kan.. aku dengar cite yang kita akan ditempatkan kat blog F.. tpi tadi time sembang ngan kawan2 aku kat pusat dakwah, pekan rabu.. diorang cakap, kita dok kat blog A balik.. mmg dah buat sikit dah kat atas tu, untuk buat pejabat lembaga... tapi.. bawah tu tak buat apa lagi... kawan2 aku cakap form 6 akan ditempatkan kat bawah tu.. aku fikir2 balik, takkan kot.. wonder kan! takpe.. 11hb nie kite tau.. . ;)

Yang Paling Penting untuk semua, kita perlu daftar sekolah pada 11hb tau.. kita mula lewat seminggu dari skolah.. skolah dibuka pada 5hb - Isnin untuk form 1 ~ form 5... form 6 dibuka pada 11hb iaitu pada ahad seterusnya.. HARAP MAKLUM.. :)

arini jugak result pmr keluar... wah.. dengar cite budak2 form 3 taun nie pandai2 ah! 50 orang dapat 9A campur lelaki dan perempuan .. 8A dan 7A pn ramai.. wonder camne la kelas2 form 4 taun depan.. mesti ramai kan kelas sains.. hehe... taun kami siket je..
and satu cerita lucu yang aku dengar tadi..kwn aku la buat.. dia cakap taun kita yang bahasa arab dapat E(tak lulus) sebiji bas.. taun lepas Setengah bas.. and taun nie sebiji van je..(8 orang).. hehe.. how dare u.. teringat time2 dlu time amek result.. he3.. :p

then lepas tu aku gi koop(Koperasi).. saje nak sembang2 dengan kawan2 aku tentang harga buku kami (form 6) tau nie.. aku da agak memang the cheapest one is taun kami.. Dalam Rm46.80 je... macam form 1 yang baru masuk nie agak2 dalam 100 lebih kalau tak salah.. yang dok asrama lagi.. am i rite? :) aku pn sempat amek list dekat koperasi nie.. list buku kami.. kat sini aku letak list untuk rujukan korang semua, putra & putri..

Barang-Barang yang perlu dibeli..(need to buy 1 set i think)

Barang Kuantiti RM
-Buku Garis Satu 10 RM 8.50
-Buku Nota Sains 2 RM 3.40
-Buku Nota(Penulisan) 2 RM 3.40
-Buku Kulit Keras(saiz A4)-200m/s 1 RM 5.00
-Buku Kulit Keras(saiz F5)-400m/s 1 RM 5.50
-Tarikh Islam 1 RM 7.50
-Exam Pad 1 RM 2.50
-Fail kertas maahad 1 RM 1.00
-Tali Leher(Hitam) 1 RM 10.00
_____________________________________________________
Jumlah 20 RM 46.80

mesti korang tertanya2.. nape kena beli buku tarikh islam je kan??
mmg camtu.. kalau nak tau lebih lanjut gi tanya kat koop sendiri k? memang takde untuk form 1.. aku dah tgk dah.. senarai ada kat depan aku je nie.. Antara buku yang tak dijual Qawaid/Nahu Sorof,Usul Fiqh,Fekah Faraid,Tafsir dan Balaghah.. mmg takde untuk kita. maybe kena beli time dalam kelas kot.. so, jgn skip kelas ye! ;)

Korang pon tertanya2.. mgkin macam mahal je kan... aku dah ada buku tu, buku nie.. takkan nak kena beli.. ha! aku ada cara.. jangan bazirkan duit anda ye! senank je...
rahsianya, beli sikit2.. tak pn beli yang perlu je.. kalau budak2 koop tanye nape tak beli satu set, cakap dah beli dah, nak beli yang takde lagi nie... cakap camtu tau! bukan bohonk, tapi untuk kemaslihatan bersama.. huh!..

ok, dekat senarai beli form 6 nie pon leh tolak sebenarnya.. budak putri paling untuk skali kalau tengok2 balik.. wonder why? see here... salah satu tips untuk berjimat... hehe..

Barang-Barang yang perlu dibeli...

Barang Kuantiti RM
-Buku Garis Satu(dah ada banyak taun lepas 10 RM 0(Jimat Rm8.50)
beli watpe lagi!)
-Buku Nota Sains(mana ada subjek sains 2 RM0(Jimat Rm3.40)
dalam STAM.. huh! no need this book!)
-Buku Nota Penulisan(Nak Tulis apa lagi? karangan? 2 RMo(Jimat RM3.40)
Nota Bio? nota fizik? tak perlu lah!Nota Stam
Kan Guna buku garis satu je? kan?)
-Buku Kulit Keras A4(Nak Buat ape buku nie? nak 1 RMo(Jimat RM5.00)
main katok kepala leh la.. nota guna buku grs satu)
-Buku Kulit Keras A5(ni pn tak gune.. maybe 50-5o 1 RMo(Jimat RM 5.50)
guna, tayah beli lagi!)
-Tarikh Islam(Wajib Beli... kalau tak nak belajar ape?) 1 RM 7.50
-Exam Pad(Nak buat ape nie? taun lepas 1 RM0(Jimat Rm2.50)
Pnye tak gune pn)
-Fail Kertas Maahad(Tak Guna dah taun nie.. 1 RM0(Jimat 1.00)
Taun Lepas leh la nak letak ketas2 SPM)
-Tali Leher(wajib pakai untuk pelajar putra je!.. 1 RM10.00(Putri Jimat)
Pelajar Putri Paling Save kat sini la.. ceyt!)
_____________________________________________________________
Jumlah & Kuantiti Jimat 1 @ 2 RM 17.50(Putra) RM 7.50 (Putri)

wah! ape nie.. jimat lagi budak putri upanye.. tak aci! huhu... aku pn tak beli lagi sebenarnya barang.. ingat nak beli bukak skolah nanti.. heh3...

lepas tu aku gi ct plaza tgk barang2 skolah.. beg, baju, seluar dan Kasut... songkok later.. hehe... untuk sape2 yang taktau, etika pemakaian skolah kita dah tukar ye..
camne.. ;)

Form 1 ~ form 5 Putra Putri Pustakawan Pustakawati

Kasut Hitam Hitam Hitam Hitam Baju Lengan Panjang Biasa Lengan Panjang Biasa
Tali Leher Biru Muda Tiada Purple(Ungu) Tudung Putih( Line
Ungu Sekeliling
Tudung)

Untuk Kita Form 6, macam biasa..

Putra - Kasut Hitam, Lengan Panjang,Tie Hitam...

Putri Je ubah sikit..

Putri - Kasut Hitam, Tudung Line Hitam

Ha! lagi satu sebelum aku lupa.. untuk budak putra, aku ade berita sikit....
tadi aku jumpak wadud.. dia cakap nak duduk umah sewa tak taun depan.. dia cakap ada umah sewa baru.. tau tak kat mana? haha.. umah ghafur weh!! dia nak pindah.. mak dia nak bagi kita duduk.. besh weh.. kalau korang nak join, bagi nama kat wadud.. cakap aku yang bgtau kat korang sume yang baca nie.. umah tu ade ekon, besar, 2 tingkat.. besaq lagi dari puding villa.. tak caya leh p tengok.. besa la kan umah doktor.. aku pn tak caya mula2 kata depa nak sewa umah tu kat kami.. tgk2 adik ghafur ada kat belakang moto, naik ngan wadud skali.. tak caya tanya wadud.. sewa untuk rumah tu RM50 je sebulan.. berbaloi kan?
puding RM40, yang nie RM50.. takkan tanak? hehe.. :) contact wadud ye!...

resepi dan ramuan ini dicipta oleh :
-Azwan Nazri-

2 tiNtA dAn kAtA:

Blogger Boy said...

Let's join mosleemcommunity.blogspot.com

TQ.Wassalam.

Blogger Boy said...

Let's join mosleemcommunity.blogspot.com

TQ.Wassalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...