Follower

Tuesday, July 19, 2011

Mencuba Edit guna Lightroom.



Aku baru nak belajar edit. Jadi aku guna la Adobe Lightroom 3.4. Orang cakap senang kan nak edit pakai lightroom. Macam dah tersedia, yang tinggal hanya untuk klik sahaja.

Tolong tengok Gambar yang aku edit ni. Kalau rajin komen la sikit dan bagi cara untuk Meng-Improvekan lagi camna nak edit ni. Aku budak baru belajar.


Pokok Bunga Depan rumah.
- aku just tukar tone je. aku suka dia pnya tone. nostalgic.



Taman Jubli Emas, Alor Setar, Kedah
- yang nie aku tukar tone jugak. asal gambar nie cerah.



Tepi Pintu Gerbang Istana Anak Bukit, Alor Setar Kedah.
- Tukar Tone jugak. No Massive Editing.

12 tiNtA dAn kAtA:

Afiqah said...

lightroom best :) senang hahahaha..weyh ada adobe after effect x??

Azwan Nazri said...

ada. tapi tak install pn. ang belajaq jgak eh yang tu? lightroom pn aku belajaq tak abeh g.

Afiqah said...

nak leyh x??hahaha...aku xblajar laa dlm kos..aku belajar sambilan..montaj bdk sc comp lau xtau haru gak...mcm ak blajr lightroom hbes dh..kdg2 redah jaa...adobephotoshop version lama pun xhbis hadam ...dok try hdam cs5..ni lagi asa cm nk hadam y 9...haha

Azwan Nazri said...

aku amek kat pak arab. aku tak reti lgsg potosop nie. nak suruh sapa ajaq taktau. lightroom pn aku tak reti sangat. mcm guna microsoft picture manager mcm lagi senang. haha

Afiqah said...

aku pun xtau sgt,,kdg2 redah ja...lama2 reti laa...weyh..betul hg ada adobe after effect ?? lau ada upload kat mana2 t aku download..

Azwan Nazri said...

tudia jenoh aku nak upload. aku amek kat pak arab. master collection pnya. 5.5gb. hhu

Afiqah said...

bilaa aku nk jumpa pak arab..huhu ==' hg xpa laa slalu ja jmpa dia

Azwan Nazri said...

hahaha.. maksud aku. kalau aku nak bagi pn camna 5gb lebih. jenoh.

Anonymous said...

I pаy a quicκ vіsіt everу ԁay a fеw blogs anԁ blogs to reaԁ сontent, except this wеb sitе pгovides feature based writіng.


Here is mу site: oral forms hcg

Anonymous said...


[url=bhagavadgita.ru/bhagavad_gita_kamenskaya_manziarli_18.htm]Гита, глава 18, в переводе А. А. Каменской[/url]

Anonymous said...

[url=http://www.liveinternet.ru/users/pcorset/]корсеты[/url]

Anonymous said...

Peculiar аrtіcle, totally ωhat Ӏ nеeded.


Have a look at my site ... purchase hcg injections

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...