Follower

Sunday, February 6, 2011

kenapa kucing jantan membunuh anaknya.




selalu kita dengar, anak kucing kalau lahir, mesti kena makan dengan kucing yang lebih dewasa atau kita panggil bapak kucing kan? jadi apa sebabnya kucing kucing nie dimakan?

Aku sangat tidak sedap hati dengan perbuatan kucing kucing dewasa ini, nape tanak tunjuk sikap yang lebih baik? kenapa dan kenapa. as a human, kita takleh persoalkan benda ini sbb hukum alam, lumrah alam ada sebabnya. kan ? setiap yang terjadi mesti ada sebabnya..

Fact take from kucingutara.blogspot.com

Kenapa kucing dewasa membunuh anaknya?

-ini adalah disebabkan oleh nafsu kucing itu sendiri untuk mengawan dengan kucing betina tersebut. ini kerana kucing yang selepas beranak amak cenderung untuk menunjukkan sikap galak, "heat" beberapa hari selepas melahirkan anak. kelahiran anak anak kucing membuatkan ibunya sibuk untuk melayani si jantan lantans si jantan akan membunuh apa sahaja yang menghalangnya.
- kesilapan kucing dewasa itu sendiri, tersilap lihat anak kucing yang baru lahir sebagai tikus yang kekurangan zat atau lemah.ini kerana banyak kucing yang hidup diluar sana kurang punca makan.


Kenapa kucing lain membunuh anak kucing lain?

-Kucing jantan adalah bersifat raja. ia akan membunuh apa sahaja dari baka lain ( walaupun hidup serumah). ini adalah kerana ia tidak menerima kehadiran baka lain yang bakal menggugat bakanya. Selain itu ia tidak mahu kucing2 itu untuk menggugat wilayahnya

- macam singa kan? :)

- Credits to kucingutara.blogspot.com, ditulis dalam ruangan http://kucingutara.blogspot.com/2011/01/kenapa-kucing-jantan-membunuh-anak.html

4 tiNtA dAn kAtA:

Z.Z said...

lol

Azwan Nazri said...

erk nape

annisyiba said...

ooo...baru tahu nape..selame ni tertanye2..=)

Anonymous said...

kucing kami hilang .umur dia dah 2 bulan berkemungkinankah kena makan bapa kucing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...