Follower

Saturday, December 6, 2008

windunye kat blog... =(

lamanye tak tulis kat blog nie...dari sebulan sebelum spm sampai la 2 minggu lepas spm, agak2 dekat 2 bulan gak tak tgk blog nie..rindunye..

spm pn da tamat dah... bo liao spm... we miss u bery2 much.. till we meet again my lovely school, maktab mahmud... =( sebenarnya, tak besh sangat bila dah abeh exam nie... taktau ape nak buat..
tp ade kawan cakap, time lepas spm nie la kita study untuk persediaan masuk ipt taun depan??
(ya ek camtu??) bg aku ada la sikit camtu, tp aku lebih suka lepak depan pc, ushar sana, ushar sini... tatau nak buat ape... mcm takde arah tuju..

aku skrg nie pn ngah cari keje.. tp ingat nak amek form 6 taun dpan..
miss my school very much.. mgkin sbb tu aku nak amek form 6 taun depan... tp tadi aku da pi mintak keje ngan kwn aku kat pizza alor setar.. dia cakap lagi 1-2 hari dia call bgtau dpt ke x...
erm. .takpa la kalau camtu.. aku balek je la..

baru jap tadi kol 9 malam, kawan aku datang..aku kuar la ngan dia p beli burger kat lebai burger.. kat sini paling famous ngan sedap lebai burger la... mgkin sebab tebal kot..
aku kuar beli kat ayah aku sama, dia pesan benjo... bile p kat tempat yang slalu p tu, alamak hai.. katop la plak..masok malam nie, dah 2 malam dia katop.. terpaksa p depan pasaraya nun, tp bukan lebai burger, tp bekas pekerja dia jgak, buat burger... aku pesan benjo ngan daging burger..lupe lak, aku kuar ngan kwn aku..pastu aku ajak kwn aku p pizza hut, nak try tanye ade keje kosong ke x... kwn aku cakap kalau first2 mintak nie, diorang akan bagi rider.. keje rider...(keje yang bawak moto antar makanan kat umah orang tu)... aku pn ingat tak jadi la nak tanye, sbb biase la kan, rider nie bawk moto laju... kalau kene saman, pizza tolong bayarkan...
tp aku nie bkn bawak moto laju pn.. laju tu laju la jgak, tp tak mcm rider pizza hut yang slalu kita tgk.. so x jadi la..

pastu aku ajak kwn aku tu p D-Lima dekat ngan tanah merah... D-Lima nie kedai 24 hours cam 7-eleven gak.. bezanya 2 kompeni nie, D-Lima takde jual arak, 7-Eleven ade...tu aku p mintak D-Lima... :) bile sampai je, tgk ramai org.. tunggu pnye tunggu, pastu tanye takde la plak keje kosong.. takpe la.. balek je..kwn aku tu pn mak dia call suwuh balek dah.. mak dia suwuh tolong tanam rumput..(huh!! pakebende tanam rumput kol 10 malam).. tp aku tak heran sgt.. mgkin sbb umah dia umah baru, takde rumput... buat keje malam2 la besh kan??

so aku pn balek la, sambil dlm pejalanan balek tu, aku singgah p amek burger yang aku order tadi..baru nak siap upanya..tapi takpe.. aku tak heran sangat.. sbb lebai burger nie mmg customer byk sangat...eh bukan lebai burger, ex-lebai burger... sampai umah je, aku katop pntu pagar pa sume, masok dalam bukak peti ais tgk ada air susu aku buat aritu.. dutch lady aku beli aritu neutral pnye, untuk buat kentang putar.. pastu guna siket je, tinggal siket je.. jadi aku da
campor ngan gula serta milo 2 hari lepas...bile aku rasa je susu yang dicampor milo tu, alamak hai... rasa cam pekat2.. basi la kot.. huh!.. aku cepat2 minum air teh o ais kak aku buat.. then aku
buat tatau je kat air tu.. aku katop peti, pastu aku p duduk depan tv.. haha...

bukak je tv, tgk2 tv 2 ada harry potter.. aku minat gak harry potter.. pakai balun je tajok apa.. tp aku agak yang nie mcm harry potter yang lama sbb harry potter nie kecik g time nie.. yang lawan quidditch tu..yang dia kena kacau ngan dementor tu.. sambil2 tu aku mkn la burger daging yang aku beli tadi.. ayah aku pn meh la join makan benjo yang dia order kat aku tadi..
pastu dia cakap suruh aku makan yang lebih sbb dia kenyang makan meegi.. huh!.. beshnye..

skrg nie aku ngah tgk harry potter lagi la... tatau dah nak baut ape... nie la kehidupan sehari-hari aku lepas spm nie.. tp setiap masa la aku dok ingat kat kata2 sorang budak tusyen aku tu.. aku ada msg ngan dia.. aku wish dia dah abeh exam awal dr aku.. then dia cakap, "tak la wan, kita kena study lg la, kan ada lagi kehidupan ipt lepas nie.. baek kita bersedia dr skrg kan?? lag bgs camtu kan??" mcm tu la dia cakap.. aku pn dah delete msg aku.. thanks zhdh sbb bagi aku
kesedaran.. i always remember it.. thanks.. :) raya nanti aku p rumah na...

wait for the next posting... To Be Continued..
- Azwan Nazri-

0 tiNtA dAn kAtA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...