Follower

Tuesday, December 9, 2008

Raya Haji 2008...

arini aku bangun awai gile oh.. kol 3 pg dah bgn.. pkir2 balek upanya tak smyg isya' lagi.. patt la bgn awl pn.. pastu lepas smyg tu ape lg, tgk pc kosong je.. tunggu lagik.. open then maen game sampai la ayah ngan mak aku bgn kol 6.. hak2..

lepas smyg tu, aku sambung men lg.. then kol 7 pg ayah aku start bisink dah suruh mandi, nak g balek kmpg katenya.. aku kat umah lg.. tak heran sgt sbb kampung aku dekat je..pas ayah aku berleter lg tu, aku pn trus la p mandi.. pas mandi aku pakai set baju raya aku yang ayah aku da siapkan smlm.. warna peach tu.. heh2.. lembut gile warna.. tp baju raya tu spupu aku yang buatkan.. mak aku upah buat.. baju raya tu da pakai 3 taun dah.. he3...

kmpg aku kat kedundung je.. pkok sena...dekat je la da umah aku kat jitra.. hak2... aku smyg raye kat masjid kedundung.. tah la nape kampung tu nama kedundung.. mengikot mak aku sbb ada byk pokok kedondong kat situ dlu...huh2.. sampai sana kol 8.30.. aku msk la masjid.. tgk2 takde owg g oh.. aku antara owg terawal la nie?? bsik ati aku.. huh! bangganya... tp ada gak hati kecik aku kata, "mesti kena tunggu lama g nie.. mesti dlm kol 9 baru smyg " .. tp btol la kol 9 baru smyg.. sblm smyg tu ada orang kasi kifayah smyg dlu.. nasib baek dia bg kan, aku pn da lupa.. huh..

lepas smyg aku g menziarah kubur tok aku yang dok belakang tu je.. tok aku baru meninggal bulan pose aritu.. innalillah.. lepas tu trus aku ngan family aku g balek kmpg kat santap sbb ada korban kat cne.. kat santap tu umah mak ngah aku.. aku ingat korban kat umah mak ngah aku, upanya kat surau kat ctu.. hu2.. then ayah aku antar aku g umah mak ngah aku then diorang p join korban kat situ.. family aku amek setompok.. aku pn tatau byk mane setompok tu..

betapa borinknya kat umah mak ngah aku.. aku maen ngan spupu2 aku.. yg kecik2 la.. sampai nangis aku maen.. hak2... pastu tgk tv, makan dan tido.. huh2.. aku buat mende tu ulang2 sampai la kol 4.. then aku balek dr umah mak ngah aku.. hek2...

ayah aku bawak kami semua p melawat sanak saudara mak aku kampung lak.. yang plg dekat ngan aku melalui pertalian saudara yang aku kenai pon sorang je.. kak kepada mak aku.. tah org pgl ape.. huh2... pastu g umah sape tah.. tp ada pertalian gak... aku pn tatau nak cakap la.. mak aku byk ngat sanak saudara.. hehe...

then kitaorang balek kol 7, berenti kat masjid kedundung tu balek untuk semayang maghrib..
huh.. sebanarnya aku nak terkencing td.. tu yang berenti tu..
pas smyg, fuh! ngantoknya.. sambil dok bertakbir kat masjid tu, sampai nak tertido aku.. huh2..

then aku tido dalam keta sampai la sampai umah.. aku masok umah, tido dalam umah lak.. hahah... ari raya aku berakhir camtu je... kol 8 dah tido.. tak sempat watpe.. tp takpe!! kat tv rancangan tak besh sgt.. lagipon aku da enjoy da siang tadi.. tp aku tetap tido gak.. hehe...

Disini, aku ingin mengucap selamat hari raya Aidil Adha kat semua yang bace ni...
Maaf zahir dan batin...

-Ikhlas Dr Azwan Nazri-

0 tiNtA dAn kAtA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...